Timebeskrivelser

Mage, rompe, lår

«En kominasjonstime der vi trener kondisjon første halvdel, etterfulgt av styrke med fokus på mage rumpe og lår.

Kondisjonsdelen består av enkle trinn som krever lite koordinasjon, men som er lagt opp til å utfordre pusten.

Styrkedelen tar utgangspunkt i kroppsvektøvelser, der utstyr som slide-pads og strikker bidrar til å øke belastningen.

Her jobbes det mye med setemuskulatur, mage og baksidelår.»
Stram opp

«En kominasjonstime der vi trener kondisjon første halvdel, etterfulgt av styrke hele kroppen.

Kondisjonsdelen består av enkle danse trinn som krever litt koordinasjon, og som er lagt opp til å utfordre pusten.

Styrkedelen tar utgangspunkt i hele kroppen, der utstyr som manualer og strikker bidrar til å øke belastningen.
Sh-Bam

Med sine enkle, men seriøst hete dansemoves er Sh-Bam den perfekte timen for deg som ønsker å stramme opp og samtidigfrigjøre STJERNEN i deg – selv om dans ikke ligger naturlig for deg. Musikken fra hitlistene river deg med. Gøy og sosial måte å trene på.
Zumba

Dansen: Zumba er en svært løssluppen trenings- og danseform. Det er ingen kjempevanskelige bevegelser, og den grunnleggende ideen er at man skal ha det morsomt og le mye mens man gir alt. I motsetning til mange andre fitness-dansepartier er ikke Zumba bygd opp som en lang koreografi, men derimot i små biter, slik at du ikke behøver å huske så mye av gangen. Derfor kan alle være med.

Musikken: Det meste av Zumba-musikken er latinamerikanske rytmer som kan holde hoftene i sving hele natten.
Dancoff

60 minutters danse time med variert koreografi hvor det hentes inspirasjon fra blant annet funk,pop,moderne dans,salsa og hiphop. Time hvor latter og glede smitter over på alle i salen.
Afro dans

Dans til afro rytmer og nydelig musikk. Her får du store herlige bevegelse som er insprert av afrikansk dans.
Bodypump

BodyPump skal øke styrken din, utholdenheten, gjøre deg mer definert og generelt få deg i bedre form. I løpet av 55 minutter skal man gjennom 800 repetisjoner fordelt på de største muskelgruppene. Bein, rygg, bryst, skuldre, triceps, biceps og magemuskulatur skal få kjørt seg med alt fra 70-100 repetisjoner per muskelgruppe. Da tror jeg vi trygt kan kalle det utholdende styrketrening.
Sirkel

Her trener vi rene styrkeøvelser, hvor vi skifter raskt mellom forskjellige store muskelgrupper: For eksempel, fra bryst til rygg og fra mage til ben. Dette kombinerer vi igjen med utholdenhetsøvelser. Super intervall økt som passer for alle.
Grit

Les Mills GRIT series - 30 minutter høy intensitets intervall trening.
- Basert på vitenskaplig forskning for å gi deg de beste resultatene
- Opplev fordelene med personlig trening i gruppe
- 30 minutter som gir deg raske merkbare resultater

Det er intensivt!
Om du vil ha raskt synlig resultater så er høyintensitets intervalltrening (HIIT) noe for deg. Banebrytende forskning viser at HIIT øker din fettforbrenning og stimulerer hormonproduksjon som fremmer din helse og ditt velvære, og dette bare på 30 minutter.
Pilates

Pilates er trening for styrke, bevegelighet, kroppsholdning og kroppsbevissthet.

Mage-Rygg. Målet med treningen er en kropp i balanse. Det vil si en kropp hvor det er balanse mellom styrke og bevegelighet i alle ledd, samt mellom store og små muskelgrupper. Pilates er fysisk trening, men også en type body-mind trening, Gjennom å bruke pust, fokus og konsentrasjon, må man være tilstede både i kropp og hjerne.
Yoga Styrke

Styrke Yoga bygger på tradisjonelle og krevende yoga øvelser. Vi jobber i forskjellige posisjoner og utfordrer kroppen til å holde øvelsene en liten stund. Du oppnår styrke, smidighet, mobilitet og balanse.
Yoga avspenning

I et rolig og behagelig tempo strekker vi ut kroppens anspente muskler og avslutter med behagelig avslappning for sjel og sinn.
Bodybalance

Bodybalance er en perfekt blanding av yoga,Tai chi og Pilates som gjør at du blir konsentrert ogavspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk.
Spinning
Technogym Group Cycle Solution – «a ride to remember»

Vi ønsker alle litt eventyr, spenning og motivasjon til treningen , og gruppetrening handler om å dele gode opplevelser med andre. Group Cycle Connect – Technogyms helt nye innendørssykkel – har alt du ønsker  fra start til mål!

Technogym Group Cycle Connect er verdens første og eneste innendørssykkel som leveres med komplett integrert system for gruppetrening. Den måler watt, hjertefrekvens, tråkkfrekvens, avstand og kalorier gjennom hele treningsøkten. Resultatene er synlig på sykkelens konsoll, og kan i tillegg vises på storskjerm hvis du ønsker. Dette er det eneste systemet du trenger – og det følger med sykkelen!  Velkommen

Timebeskrivelse på sykkel:

Sykkel 50/60min
Dette er en time som passer for alle uansett alder, treningsnivå og målsetning.

SykkelPuls 45/60 
Denne timen passer for alle, spesielt for deg som vil bedre kondisjon. Her vil det være flere motbakker, noe tøffere musikk og mer hastighet.
 
SPORT BALANCE 75min 
Spesifikk trening. Har du mange harde treningsøkter i uken bør definitivt denne timen også være med. Denne timen kontrollerer vi motstand, watt og roer tempo litt ned. Passer spesielt godt for syklisten. En morsom måte å komme i form på spinsykkelen. Høy intensitet. Passer for alle som liker å svette!

FUN
Gruppens prestasjon – lagkonkurranse. 55-200watt. Vi leker oss gjennom.

POWER
Høy motstand, styrke i beina 80-90%watt, fokuserer på styrken i tråkket, gjerne styrketråkk 40-50 rpm

Shape
Effekten treningen har på kroppen,  variasjon i teknikker, bygges gjerne oppp på intervaller, veksler mye sittende stående. Intensitet på 56-93% watt . Fokus på bruken av muskler.